אנרגיה מתחדשת המסייעת למגזר המזון

אם אתה מעוניין בקריירה בתחום המזון, אולי אתה מעוניין ללמוד על אנרגיה מתחדשת. ישנן מספר דרכים שונות שבהן אנרגיה מתחדשת יכולה לעזור לתעשיית המזון. חלק מהדרכים הללו כוללות:

אנרגיה סולארית לעיבוד מזון

אנרגיה סולארית לעיבוד מזון היא מקור אנרגיה נקי ומתחדש שניתן להשתמש בו במגוון דרכים. זה יכול להגביל את הנזק הסביבתי, לעזור לשפר את תנאי הבריאות וליצור הזדמנויות כלכליות מקומיות בר-קיימא.

עיבוד המזון כולל מספר שלבים, כולל מיצוי מרכיבים וסיבים, ושימור מזון. שלבים אלה יכולים לכלול תערובות מורכבות של חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים. בנוסף לשימוש באנרגיה סולארית, ישנם מספר גאדג'טים נוספים שניתן להשתמש בהם לעיבוד מזון. מאמר זה דן בכמה מהגאדג'טים הללו.

האגודה הבינלאומית לאנרגיה סולארית קיימה כנס על עיבוד מזון סולארי בפארו, פורטוגל, ב-22 וב-23 בינואר 2016. מגוון רחב של מומחים מרחבי העולם התכנסו כדי לדון וללמוד עוד על טכנולוגיה חדשנית זו.

האירוע נועד לקדם את השימוש באנרגיה סולארית בעיבוד מזון. בין שאר הנושאים, המשתתפים דנו בפוטנציאל של כיריים סולאריות לשיפור איכות המזון ובטיחותו. הם גם דנו בהתערבויות במדיניות ובניטור והערכה יעילים של פרויקטים.

אחת הדאגות העיקריות לחלוקת מזון במדינות מתפתחות היא המחסור במקורות אנרגיה אמינים. האוכלוסייה הגדלה יצרה צורך באנרגיות חלופיות. עלויות דלק גבוהות יצרו גם צורך באנרגיה סולארית.

דו"ח שנערך לאחרונה על ידי טומא בלבנון ניתח את ההיבטים ההנדסיים והכלכליים של כיריים סולאריות. עם זאת, רוב הספרות על בישול סולארי היא ממדינות קו המשווה, שבהן יש לרוב תקופות גדולות של ימי שמש.

יש צורך לערוך מחקר נוסף על קרני השמש הישירות על מזון. חלק מהנתונים המדווחים מאשרים כי נוגדי חמצון, ויטמינים ותרכובות אחרות מושפעים לרעה מקרני UV ישירות.

יש צורך במערך אמין של נתונים כדי למדוד את ההשפעה של מייבשי שמש על איכות המזון. התנהגות הייבוש הסולארי משתנה בהתאם לזמן הייבוש ולסוג ההקרנה.

לכיריים סולריות היסטוריה ארוכה של פיתוח ועיצוב. אבל הם חייבים להיות מותאמים לצרכי המשתמשים. כמו גם שיקולים סביבתיים וחברתיים, כיריים סולריות נועדו למקסם את היעילות.

כמה דוגמאות לגאדג'טים סולאריים לעיבוד מזון כוללות תנור סולארי, צלחת פרבולית, צלחת חלב סולארית ומייבשי אוויר סולאריים. מספר חידושים הופכים את הטכנולוגיות הללו לזולות ויעילות יותר.

ייבוש סולארי

ייבוש סולארי הוא טכנולוגיה יעילה המסוגלת לשמר גידולים חקלאיים. זה מפחית את הסיכון לקלקול, מזיקים ואבק. התהליך גם משפר את איכות המוצר. בנוסף, ייבוש סולארי יכול להפחית את הזמן המושקע בתהליך הייבוש. טכנולוגיה זו משתלמת גם מבחינה כלכלית.

ביטחון תזונתי הוא נושא קריטי במדינות מתפתחות. לדוגמה, במוזמביק, כמעט 80% מהאוכלוסייה היא עניה כרונית, ואספקת המזון אינה מספקת. לפיכך, הצורך בשיטה זולה יותר ובת קיימא של חלוקת מזון הוא בעל חשיבות עליונה.

כדי לתת מענה לכך, ארגוני פיתוח דגלו בשימוש במייבשי שמש פסיביים. מכשירים אלה עדיפים בהרבה על ה-OSD הרגיל (מייבש סולארי פתוח).

עם זאת, נותרה השאלה, מהם היתרונות של שימוש במייבש שמש פסיבי? למרות שהם רעיון נהדר, אין הוכחות ברורות אם הם דרך יעילה או יעילה לשיפור הביטחון התזונתי.

אחת הטכנולוגיות הפשוטות ביותר להפחתת בזבוז מזון היא ייבוש סולארי. התייבשות/ייבוש סולארית היא שיטה זולה, ידידותית לסביבה ואמינה לשימור מזון. ישנם מספר יתרונות בשימוש בטכנולוגיה זו, כולל אחסון וחיי מדף ארוכים יותר, כמו גם שיפור היגיינת המזון ותזונה בקייטרינגים ומוסדות.

אנרגיה סולארית לעיבוד מזון יכולה לפתור את בעיות ההזנה והאנרגיה של אוכלוסייה עולמית מתרחבת. בנוסף, זה יכול לתרום למודל עסקי נקי ובר קיימא יותר לחקלאים.

שימוש במייבשי שמש ישפר את ביטחון המזון עבור הקהילה החקלאית. עם זאת, טכנולוגיה זו עשויה להיות קשה ליישום עבור חקלאים מסוימים. חקלאים נוטים יותר לאמץ את הטכנולוגיה אם הם מקבלים הכשרה. חוסר הכישורים שלהם יכול גם לפגוע בשימוש שלהם בטכנולוגיה.

ככל שמספר האנשים גדל במדינות מתפתחות, הצורך במקורות אנרגיה חלופיים מתרחב. נפט ודלקים מאובנים אחרים הם יקרים. אבל בטווח הארוך, השימוש במשאבים אלה יוסיף לשינויי האקלים.

במדינות מתפתחות, המחסור במשאבי אנרגיה אמינים ומהימנים מסבך את חלוקת המזון. במקרים רבים, הבעיה אינה חוסר מזון, אלא חוסר גישה למזונות באיכות טובה.

התקנת רכז שמש

התקנת רכז שמש בתחום המזון היא אפשרות טובה לענות על הביקוש למזון בריא. זה פותר את בעיית הזנת האוכלוסייה העולמית הגדלה.

בזבוז מזון גבוה יותר בשלב מיד לאחר הקציר במדינות מתפתחות. זה נובע מהיעדר מקורות אנרגיה אמינים. מדינות עניות יותר זקוקות לשיטות חלוקת מזון זולות ובמחיר סביר.

שימוש בטכנולוגיה סולארית לעיבוד מזון לא רק יעזור לנושא בזבוז המזון, אלא גם ייצור מקומות עבודה לאנשים באזורים הכפריים. עם זאת, ישנם מכשולים רבים לשימוש בציוד סולארי בקנה מידה גדול. על מנת להתגבר על אלה, על הסוכנות הבינלאומית לשלב את תעשיית עיבוד המזון עם מפתחי ציוד סולארי.

אחד האתגרים העיקריים לעיבוד מזון סולארי הוא פער התקשורת בין חוקרים וטכנולוגים. טכנולוגים סולאריים אינם מודעים לדרישות הטכניות של תעשיית עיבוד המזון.

אתגר נוסף הוא מדרגיות. שימוש בטכנולוגיה סולארית בקנה מידה גדול דורש השקעות משמעותיות. עבור עסקים קטנים, תמריצים ממשלתיים יכולים לעזור להפחית את זמן ההחזר.

גאדג'טים סולאריים רבים פותחו עבור תהליכים שונים בתעשיית עיבוד המזון. אלה כוללים מייבש אוויר סולארי, מייבש פירות וירקות סולארי ומייבש ארונות סולארי.

הגאדג'ט הסולארי הנפוץ ביותר הוא המנה הפרבולית. צלחת סולארית מכילה מראות מחזירות אור המרכזות את אור השמש במוקד. כתוצאה מכך נוצרות טמפרטורות גבוהות במקלט. יחס ריכוז הוא היחס בין האנרגיה הספציפית במקלט לאלומות האור הבלתי מרוכזות.

מנות פרבוליות הן הפופולריות ביותר, אבל הן יקרות. שיטה נוספת היא הגשש השמש, העוקב אחר השמש על פני השמים. למרות שהם יקרים יותר, הם יכולים להיות יעילים יותר מאשר מנה פרבולית.

ישנם סוגים שונים אחרים של גאדג'טים סולאריים. רכז שמש מסורתי משתמש במראות ופלסטיק עבור הרכיבים העיקריים.

חלופה לכך היא רכז השמש הזוהר. רכזי זוהר הם פחות יקרים ויעילים יותר. חלק מהמכשירים הללו זמינים גם בארונות סולאריים לאחסון והתייבשות של צמחי מרפא.

בנוסף לגאדג'טים הסולאריים המסורתיים והזוהרים, ישנם מספר פיתוחים חדשים בתחום האנרגיה הסולארית. אלה כוללים מערכת קולטי שמש מרוכזת פרנל פרבולואידית, המשמשת ביישומים תרמיים תעשייתיים.

מחזור פסולת אורגנית טרום-צרכנית מיצרני מזון

חידוש פסולת אורגנית לפני הצרכן מיצרני מזון היא גישה חדשה לניהול פסולת מזון. זה כולל יצירת מוצרים בעלי ערך מוסף מחומר ממוחזר, מזעור פסולת תעשייתית והפחתת פליטת גזי חממה.

בזבוז מזון הוא בעיה משמעותית ברחבי העולם. כשליש מכלל המזון המיוצר מתבזבז מדי שנה. פסולת זו מייצרת 70 מיליארד טון של גזי חממה. האו"ם (האו"ם) הכריז על שאיפה לשים קץ לבזבוז המזון עד שנת 2030. ממשלות רבות התמוגגו מהיעד הזה והן מיישמות צעדים למאבק בבזבוז מזון.

אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודד עם בזבוז מזון היא רכיבה על אופניים. כמה מהחברות המצליחות ביותר משקיעות בטכנולוגיה זו.

מגמת האופניים עולה תאוצה בתעשיית המזון והמשקאות במהלך השנים האחרונות. ככל שעסקי מזון הופכים מודעים יותר להשפעה של בזבוז מזון על הסביבה, הם רוצים להיות משויכים לפתרונות המסייעים להפחית את כמות הפסולת שהם מייצרים.

חברות כמו Whole Foods ויוניליוור מוכיחות שרכיבה על אופניים יכולה להיות אסטרטגיה מעשית לטיפול בבזבוז מזון. מוצרים מאופקים מתחילים לקבל שטח מדף משלהם בחנויות.

החזרה לאופניים של פסולת יכולה גם לשפר את מקובלות הציבור. הצרכנים הופכים מודעים יותר לבזבוז המזון של עצמם, ומוכנים להשקיע יותר עבור מזון ידידותי לסביבה. עם זאת, זה יכול להיות מושפע ממחיר המוצר. אם המחיר גבוה מדי, ההסתברות לרכישת המזון עלולה לרדת.

לדוגמה, Apeel Technologies מעבדת פילינג מזון כדי ליצור ציפוי אכיל. זה עוזר לחיי המדף של הפרי. חברה אחרת, CRUST, מייצרת את שאריות הלחם לבירה. הם מתכננים להיכנס ליפן ב-2022.

חברות כמו RoCo Global ו-Carbon Upcycling Technologies מפתחות טכנולוגיות חדשניות לטיפול בבעיות סביבתיות גלובליות. טכנולוגיות ה-CarbonTech שלהם לוכדות ומשתמשות בפליטות CO2 עבור חומרים מוצקים מתקדמים.

בנוסף, חלק מהחברות פועלות להעלות מחזור מים מייצור תרכיזי מיץ. חברות אלו שואפות להפחית 20 מיליארד קילוגרם של פסולת פירות קפה מדי שנה.

מספר מחקרים בוצעו על הקבילות של מזון במחזור אופטימלי. הממצאים חשובים לביסוס מדיניות שיכולה להפוך את הרכיבה על אופניים לפופולרית יותר בקרב הצרכנים.

Rate this post

תוכן

On Key

תוכן קשור

איכות האוויר ואנרגיה ירוקה

זיהום אוויר אינו בעיה רחוקה – הוא מקיף אותנו ומהווה איום מתמשך לבריאותנו ולסביבה. המזהמים העיקריים שפוגעים באיכות האוויר שאנו נושמים כוללים: נתון מרכזי: ארגון

דילוג לתוכן