השכרת גגות למערכת סולארית – התחילו להרוויח מהגג שלכן!

במשך שנים, גגות היו פשוט חללים ריקים ולא מנוצלים. אבל עם ההתפתחות של טכנולוגיות סולאריות, הגג שלכם יכול להפוך למקור הכנסה פסיבי ויציב! השכרת הגג שלכם לחברה סולארית פירושה רווחים קבועים, חיסכון משמעותי בחשבונות החשמל, והזדמנות לעשות את חלקכם למען איכות הסביבה.

מאיפה מתחילים? במאמר זה נצלול לעולם השכרת הגגות הסולאריים. נבין את היתרונות, התהליכים, ואיך תוכלו להפוך גם את הגג שלכם למשאב כלכלי וסביבתי.

הכנסה פסיבית מהשכרת הגג

תשלום קבוע, רווח יציב

המודל העסקי של השכרת גגות למטרות אנרגיה סולארית הוא פשוט וישיר. חברת אנרגיה סולארית מתקינה את המערכת על הגג שלכם ומשלמת לכם תשלום שכירות חודשי או שנתי, למשך תקופה ארוכה (בדרך כלל 20-25 שנה). התמורה הזו נחשבת להכנסה פסיבית מכיוון שאינכם צריכים להשקיע מאמץ או זמן כדי לקבל אותה.

החזר השקעה (ROI) גבוה

בהתאם לגודל המערכת הסולארית המותקנת ותעריף החשמל באזורכם, החזר ההשקעה השנתי (ROI) יכול לנוע בין 10-15%, ואף גבוה יותר. לשם השוואה, חיסכון רגיל בבנק נותן כיום ריבית זעומה שלא משתווה לתשואה האטרקטיבית שניתן להשיג מהשכרת הגג.

השפעת גודל המערכת

ככל שהגג שלכם גדול יותר, כך תוכלו לאכלס מערכת סולארית גדולה יותר שתפיק יותר חשמל. כמות החשמל המופקת ישירות משפיעה על שיעור הרווחים שלכם.

הכנסה משתנה מול הכנסה קבועה

חברות מסוימות מציעות תשלום המבוסס על כמות החשמל שהמערכת מייצרת. מודל זה אולי מפתה כיוון שהוא נשמע כמו "השמיים הם הגבול" מבחינת הכנסה, אבל כדאי לזכור שתפוקת המערכת עלולה להשתנות עקב תנאי מזג האוויר. מודל תשלום קבוע מבטיח הכנסה יציבה וידועה מראש, ללא הפתעות.

חיסכון עצום בחשבון החשמל

להתנתק (חלקית) מחברת החשמל

בעבר, היינו תלויים לחלוטין בחברת החשמל לאספקת החשמל. עם מערכת סולארית על הגג, תוכלו לייצר חלק ניכר מצריכת החשמל שלכם באופן עצמאי. ככל שהמערכת גדולה יותר, כך תגדל יכולת הייצור העצמי ותקטן התלות בחברת החשמל.

חיסכון אדיר בעלויות

במקום לשלם את מלוא הסכום לחברת החשמל, תוכלו להפחית משמעותית את התשלום החודשי שלכם. בעוד שתעריף החשמל הרגיל נתוון להתייקרויות עתידיות, אנרגיה סולארית מאפשרת לכם "לקבע" מחיר לחשמל למשך שנים ארוכות.

הגעה כמעט לאפס עלויות

בשילוב עם מערכת סולארית נכונה ותכנון חכם של צריכת החשמל, ניתן להגיע למצב בו אתם משלמים לחברת החשמל סכום מינימלי או אפילו מגיעים לאיזון מלא – המערכת הסולארית שלכם מייצרת את כל כמות החשמל לה אתם זקוקים.

התקנות "מניבות"

חשוב לציין שישראל מעודדת ייצור חשמל עצמי. קיימת אפשרות למכור את עודפי החשמל מהמערכת שלכם לרשת החשמל ולקבל תשלום מחברת החשמל, מה שמגדיל את החיסכון והרווחיות הכללית.

תרומה אדירה לסביבה

צמצום משמעותי בפליטות פחמן דו חמצני

אחד היתרונות הבולטים של השכרת הגג שלכם להתקנה סולארית הוא התרומה למאבק במשבר האקלים. ייצור חשמל מאנרגיית השמש נקי מזיהום אוויר, זאת בניגוד לתחנות כוח המבוססות על דלקים מזהמים כמו פחם וגז, התורמים להתחממות הגלובלית. על ידי מעבר לייצור אנרגיה מתחדשת אתם מפחיתים את טביעת הרגל הפחמנית שלכם.

ישראל מחבקת את אנרגיית השמש

ממשלת ישראל הציבה יעד שאפתני של הגעה ל-30% אנרגיה מתחדשת עד שנת 2030. כדי להגיע ליעד זה ישנה תמיכה ממשלתית בהתקנת מערכות סולאריות בהיקפים נרחבים, הן למגזר הפרטי והן לתעשייה. השכרת הגג שלכם משתלבת מצוין במגמה הלאומית לעבר משק אנרגיה נקי ובריא יותר.

עולם ירוק יותר לכולם

איכות האוויר שאנו נושמים משפיעה על הבריאות של כולנו. מעבר לאנרגיה סולארית משפר את איכות החיים עבורנו ועבור הדורות הבאים, ומצמצם את הסיכון למחלות ולתופעות קיצוניות הנגרמות על ידי משבר האקלים.

יתרונות נוספים ומגוונים 

תחזוקה שוטפת? על חשבון החברה

אחד היתרונות הגדולים בהשכרת הגג הוא שאתם לא נושאים בעלויות ובדאגות של תחזוקת המערכת הסולארית. חברת הסולאר לרוב אחראית על כל נושא התיקונים, הניקיון, וניטור ביצועי המערכת. זהו יתרון עצום מכיוון שמערכות סולאריות לעיתים דורשות תשומת לב מקצועית כדי להבטיח ייצור חשמל מיטבי.

ביטוח ללא עלות

חברות סולאריות רציניות יבטחו את המערכת המותקנת על הגג שלכם לאורך כל תקופת ההתקשרות. הביטוח מכסה נזקים שעלולים להיגרם ממזג אוויר קיצוני, פגיעה מכוונת, גניבה וכדומה. הביטוח הזה מעניק שקט נפשי וחוסך מכם דאגה מיותרת.

השבחה והעלאת ערך הנכס

מחקרים מצביעים על כך שנכסים עם מערכות סולאריות נמכרים במחירים גבוהים יותר בהשוואה לנכסים דומים ללא מערכת כזו. התקנת מערכת סולארית מוסיפה ערך לנכס שלכם והופכת אותו לאטרקטיבי יותר בשוק הנדל"ן.

מי יכול להפיק תועלת מהשכרת הגג? 

השכרת גגות סולאריים מתאימה למגוון רחב של בעלי נכסים, הנה כמה מהמאפיינים החשובים:

גודל הגג הנדרש

באופן כללי, ככל שהגג שלכם גדול יותר, כך תגדל הפוטנציאל הרווחיות שלו עבור חברת אנרגיה סולארית. הגג המינימלי הדרוש למערכת סולארית נע סביב 200 מטרים רבועים. כמובן, חשוב שהגג יהיה פנוי מהצללות וחסמים לקליטת אור השמש.

סוג הגג

גם לגג שטוח וגם לגג רעפים יש פונטציאל. לגגות עם שיפוע, חשוב שהגג יהיה מופנה בעיקר לדרום או למערב כדי למקסם את ייצור החשמל.

צריכת חשמל חודשית גבוהה

אם חשבון החשמל שלכם גבוה באופן משמעותי, התקנת מערכת סולארית על הגג יכולה לחסוך לכם סכומים משמעותיים. בעלי עסקים עם פעילות בעיקר בשעות היום, מוסדות ציבוריים, מפעלי תעשייה – כולם יכולים ליהנות מהפחתה דרסטית בחשבונות החשמל.

מיקום מרכזי

ישנם הבדלים במדיניות חברת החשמל באזורים שונים בארץ. חשוב לוודא מהן התוכניות באזורכם לפני שמתקדמים בתהליך.

מעוניינים בהשקעה לטווח ארוך

הסכם השכרת גג למערכת סולארית הוא לרוב לתקופה של 20 עד 25 שנים. חשוב שתהיו מוכנים להתחייב לטווח הארוך.

בהחלט, בואו נצלול לתהליך המרתק הזה!

התהליך: מהבדיקה הראשונית ועד לקבלת התמלוגים 

התהליך של השכרת הגג שלכם למערכת סולארית אינו מסובך, והוא לרוב כולל את השלבים האלה:

  1. בדיקת התאמה מקדמית

הכל מתחיל ביצירת קשר עם חברה סולארית. בדרך כלל אפשר לקבל ייעוץ והצעת מחיר ראשונית ללא עלות. בשלב זה, יבדקו את גודל הגג, כיוונו, נגישות, ואת צריכת החשמל שלכם כדי לקבוע פוטנציאל רווחיות.

  1. ביקור מקצועי

אם עברתם את הסינון הראשוני, נציג מטעם החברה יגיע לביקור מקצועי בגג. במהלך הביקור, יבוצעו מדידות מדויקות, בדיקת תשתית, ומדידת הצללה אפשרית על ידי מכשור מתקדם.

  1. תכנון המערכת

על סמך נתוני הבדיקה, תתוכנן המערכת הסולארית המותאמת באופן ספציפי לגג שלכם ולצרכים שלכם. התכנון יכלול את מספר וגודל הפאנלים, סוג הציוד הנדרש, וצפי ייצור החשמל המוערך.

  1. תהליכי רישוי וקבלת אישורים

המערכת הסולארית דורשת אישור חברת החשמל, ולעיתים אישורים נוספים כגון רישיון בנייה מהרשות המקומית. חברת הסולאר לרוב תנהל את תהליכי הרישוי עבורכם.

  1. התקנת המערכת

לאחר קבלת האישורים תותקן המערכת על הגג. לרוב, ההתקנה נמשכת מספר ימים עד שבוע, תלוי בגודל המערכת ומורכבות הגג. אנשי מקצוע מנוסים יבצעו את ההתקנה תוך דגש על בטיחות ואיכות העבודה.

  1. חיבור לרשת

לאחר התקנת המערכת, טכנאים מוסמכים יחברו אותה לרשת החשמל הארצית. בנוסף יותקן "מונה דו-כיווני" אשר מודד את החשמל הנצרך מהרשת ואת החשמל שמיוצר על ידי המערכת הסולארית.

  1. הפסקת חשמל קצרה

החיבור לרשת יחייב בדרך כלל הפסקת חשמל קצרה ומתואמת בזמן שמתבצעים החיבורים. לרוב, הפסקת החשמל תארך לא יותר משעתיים-שלוש.

  1. בדיקות והפעלה סופית

לאחר החיבור יבוצעו בדיקות תקינות ובטיחות. רק לאחר מעבר הבדיקות תחל המערכת בפעילות באופן רשמי.

  1. התחלת קבלת התשלומים

מיד לאחר שהמערכת מתחילה לפעול, אתם תתחילו לקבל את התשלום החודשי או השנתי עבור השכרת הגג. ברוב המקרים, ייקח מספר חודשים מההשכרה הראשונית ועד קבלת התשלום הראשון, עקב התהליכים הבירוקרטיים. מרגע זה ואילך, תיהנו מהכנסה פסיבית וקבועה.

לוחות זמנים

 לרוב, כל התהליך, מהבדיקה הראשונית ועד קבלת התשלום הראשון, יכול להימשך מספר חודשים, בממוצע בין 3 ל-6 חודשים. חשוב לציין שמשך הזמן תלוי במורכבות הפרויקט, אישורים נדרשים, וזמינות החברה הסולארית. הנה פירוט משוער של לוחות הזמנים האפשריים:

  • בדיקת התאמה והתכנון הראשוני: שבועיים עד חודש
  • הליכי רישוי וקבלת אישורים: חודש עד שלושה חודשים
  • התקנת המערכת: מספר ימים עד שבוע
  • חיבור ובדיקות סופיות: שבוע עד שבועיים

טיפים להאצת התהליך: בחירת חברה סולארית מנוסה ובדיקת עומסים עתידיים יכולה לקצר את לוחות הזמנים. כמו כן, שיתוף פעולה מלא מצידכם, כולל מתן נגישות לגג ואספקת מסמכים בזמן יעזור לתהליך להתקדם בצורה חלקה יותר.

בחירת חברת הסולאר הנכונה 

שוק האנרגיה הסולארית בישראל מתפתח במהירות וישנן עשרות חברות המציעות שירותי השכרת גגות. הבחירה הנכונה קריטית כדי להבטיח שתקבלו את התנאים הטובים ביותר, שירות מקצועי, וראש שקט לאורך שנים רבות. הנה כמה נקודות חשובות:

רשימת חברות מובילות

כדאי להתחיל במחקר מקדים כדי לאתר מספר חברות אמינות בעלות מוניטין. אתרים כמו משרד האנרגיה או רשות החשמל מפרסמים מידע חשוב. בנוסף, המלצות מפה לאוזן יכולות להיות דרך מצוינת למצוא חברה טובה.

ניסיון מוכח

הניסיון של החברה הוא פקטור מכריע. ודאו שלחברה יש ותק משמעותי ושהיא ביצעה בהצלחה התקנות של מערכות סולאריות רבות. פרויקטים קודמים יעידו על יכולת החברה לצלוח גם את ההתקנה על הגג שלכם.

אמינות ותנאים ברורים

חשוב לעבוד עם חברה אמינה המציעה הסכם ברור ומפורט. וודאו שכל תנאי ההסכם מובנים לכם במלואם לפני שאתם חותמים – מה גובה התמלוגים, אורך תקופת ההשכרה, התחייבויות החברה כלפיכם, אחריות וביטוח.

שירות לקוחות וזמינות

מערכת סולארית פועלת לאורך שנים רבות. רצוי לבחור בחברה שמציעה שירות לקוחות איכותי וזמין, כזו שתדע להיות שם כשצריך, בין אם מדובר בתקלה טכנית או בבירור לגבי התמלוגים.

סיכום 

השכרת הגג שלכם למערכת סולארית היא החלטה כלכלית-סביבתית חכמה שיכולה להניב לכם רווחים נאים לאורך שנים ארוכות. זהו תהליך פשוט יחסית, אך כדי להפיק את המירב מההזדמנות, חשוב לקבל מידע מקיף ממקורות מהימנים ולבחור בחברה סולארית אמינה ומנוסה.

Rate this post

תוכן

On Key

תוכן קשור

איכות האוויר ואנרגיה ירוקה

זיהום אוויר אינו בעיה רחוקה – הוא מקיף אותנו ומהווה איום מתמשך לבריאותנו ולסביבה. המזהמים העיקריים שפוגעים באיכות האוויר שאנו נושמים כוללים: נתון מרכזי: ארגון

דילוג לתוכן