כמה חשמל מייצר פאנל סולארי?

כמות החשמל המיוצר על ידי פאנלים סולאריים תלויה בגורמים רבים, כמו גודל הפאנל, יעילות התאים הסולאריים וכמות אור השמש. הלוחות מחוברים יחד עם חוטים, המובילים את החשמל לקופסת צומת. לאחר מכן מומר הזרם החשמלי לAC.

גודל

ישנם מספר גורמים שונים הקובעים את כמות החשמל שפאנל סולארי מייצר. באוסטרליה, למשל, משק בית ממוצע משתמש ב-900 עד 1000 קוט"ש של חשמל בכל חודש או כשלושים עד ארבעים וחמישה קוט"ש ליום. על מנת לכסות את הצרכים הללו, תזדקק ל-22 פאנלים סולאריים לפחות. עם זאת, כמות החשמל שפאנל סולארי יכול להפיק משתנה מאוד בהתאם למספר גורמים, כולל כמות אור השמש שהפאנלים מקבלים, מיקומם וסוג הפאנלים המותקנים.

הספק של פאנל סולארי הוא מדידה של כמות האנרגיה המקסימלית שהוא יכול להפיק כאשר תאי השמש סופגים אור שמש. ככל שיותר תאים המרכיבים את הפאנל, כך הוא יכול להפיק יותר אנרגיה. גודל הפאנל הסולארי הוא גורם מרכזי בקביעת תפוקת האנרגיה שלו, שכן גודלו יקבע כמה אור שמש יקבלו התאים הסולאריים.

מערכת סולארית טיפוסית למגורים תייצר בין 1.2 לחמישה קילוואט חשמל. מערכת של חמישה קילוואט יכולה לכלול עד עשרים לוחות ולספק את כל החשמל שמשפחה טיפוסית צריכה. גורם נוסף שמשפיע על כמות החשמל שפאנל סולארי יכול לייצר הוא כיוון הפאנלים. פאנלים סולאריים בחצי הכדור הצפוני צריכים לפנות לדרום, בעוד שפאנלים סולאריים בחצי הכדור הדרומי צריכים לפנות צפונה.

כדי להבין כמה חשמל יכול להפיק פאנל סולארי, כדאי להבין איך הוא עובד. דירוג היעילות של פאנל יעזור לכם לקבל החלטה מושכלת איזה פאנל סולארי הכי מתאים לבית שלכם. דירוגי היעילות נמדדים בקילווואט לשעה של אור שמש ישיר, כך שאם הפאנל הסולארי שלך הוא 1500 וואט, תייצר 1.5 קילוואט חשמל בכל יום. זה שווה ערך לסביבות 45 קילוואט חשמל לחודש!

יעילות

ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על היעילות של פאנל סולארי. פאנל סולארי מייצר יותר כוח כאשר השמש גבוהה בשמיים. לעומת זאת, היעילות שלו פוחתת ככל שהשמש יורדת או השמים מעוננים. לכן, כדאי לשים לב ליעילות בבחירת פאנל סולארי.

הגורם החשוב ביותר הוא כמות אור השמש שהפאנל מקבל. למרות שפאנלים סולאריים יעילים גם ללא אור שמש ישיר, צל קבוע יכול להפחית את יעילותם ב-10 עד 25%. זה יכול להשפיע גם על תוחלת החיים שלהם. היעילות של פאנלים סולאריים מושגת בצורה הטובה ביותר כאשר הם נקיים ונקיים מאבק. אמנם זו לא צריכה להיות משימה יומיומית, אבל מומלץ לפנות את הפאנלים משלג במהלך החורף.

יעילות חשובה גם לצמצום תקופת ההחזר. פאנל סולארי בעל יעילות גבוהה יפיק יותר כוח לאורך תוחלת החיים הרגילה של 20 עד 30 שנה. זה יגדיל את ההחזר על ההשקעה שלך. בהתאם לאזור שלך, ייתכן שתוכל לחסוך בחשבונות החשמל שלך במשך מספר שנים. פאנל סולארי בעל יעילות גבוהה יוכל לייצר מספיק חשמל כדי להאיר בית או משרד טיפוסי.

גורם נוסף המשפיע על היעילות הוא סוג החומר המשמש לייצור הפאנל הסולארי. חלק מהקולטים הסולאריים עשויים מחומרים טהורים ואחרים מכילים חומר מסומם. מוליך למחצה טהור יפיק יותר חשמל מאשר מוליך מסומם, אבל פאנל סולארי מסומם יעיל יותר מכיוון שהוא משתמש באנרגיה הכוללת שנלכדה.

בדרך כלל, היעילות של פאנל סולארי נמדדת בתנאי בדיקה סטנדרטיים. תנאים אלה כוללים טמפרטורת תא של 25 מעלות צלזיוס, קרינת שמש של 1000W/m2 ומסה של 1.5. היעילות של פאנל יכולה להשתנות באופן משמעותי, בהתאם לעיצוב התא ולטכנולוגיה המשמשת. פאנל סולארי יכול להגביר את היעילות שלו על ידי שימוש בתכונות כמו עיצוב תא חצוי למחצה או תאי PERC. פאנל יכול גם להגדיל את שיעור ההמרה שלו על ידי שימוש בmultibusbars ותכונות אחרות.

אוריינטציה

לכיוון של פאנל סולארי יכולה להיות השפעה רבה על כמות האנרגיה שהוא מייצר. בדרך כלל, לוחות הפונים דרומה מקבלים את מירב אור השמש ומייצרים את מירב האנרגיה. אך ניתן להתקין סוגים מסוימים של לוחות כך שהם פונים למזרח או למערב. הכיוון של לוח יכול גם להפחית את כמות האנרגיה שהוא יכול להפיק.

הכיוון האופטימלי הוא כמעט מאונך לאופק. עם זאת, זה לא תמיד אפשרי. בחורף, כשהשמש נמוכה בשמיים, זווית תלולה יותר של כ-60 מעלות עשויה להיות אופטימלית. במהלך האביב והקיץ, הזווית האופטימלית היא קרוב ל-20 מעלות.

שיטה נוספת לקבוע את הכיוון הנכון של פאנל סולארי היא לשרטט את מיקום השמש באמצעות מצפן. לשם כך, עליך למצוא זווית מרכזית בין הגדרות האזימוט של הקיץ והחורף. משם, אתה צריך למצוא את המיקום המדויק ביחס לשעות הצהריים הסולאריות המרכזיות. זהו המיקום של קרני השמש כשהן מתעגלות על פני השמים ממזרח למערב. בהתאם למיקומך, שעת הצהריים הסולארית היא בעמדת השעה שתים עשרה או בערך בשעה ארבע עשרה.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון בעת ​​בחירת הכיוון הנכון של פאנל סולארי הוא כמות האנרגיה שהוא מייצר. בדרך כלל, פאנלים סולאריים הפונים מזרחה יפיקו יותר אנרגיה במהלך הבוקר ופחות חשמל במהלך אחר הצהריים. זו עשויה להיות אופציה טובה עבור משקי בית עם דרישות מיזוג אוויר גבוהות, או כאלה שנמצאים מחוץ לבית בבוקר לפני הזריחה.

ישנם יתרונות וחסרונות גם לפאנלים סולאריים הפונים למזרחמערב וגם לדרום. בסופו של דבר, בחירת הכיוון הנכון תהיה תלויה באופן שבו אתה מתכנן להשתמש בחשמל שאתה מייצר. לדוגמה, אם אתם גרים בצפון, הצפון האמיתי הוא הכיוון הטוב ביותר, בעוד הדרום האמיתי יהיה הכיוון הטוב ביותר לבתים בדרום.

עונות השנה

כמות החשמל שהפאנל הסולארי שלך מייצר תשתנה בהתאם לתקופת השנה ולכמה אור שמש זמין. כאשר מעונן או גשום, הפאנל שלך יהיה פחות יעיל ויפיק פחות חשמל. בגלל זה, חשוב להבין כיצד עונתיות יכולה להשפיע על ייצור האנרגיה שלך. הבנת העונתיות יכולה לעזור לך לתכנן את צריכת האנרגיה שלך, לצפות את חשבון החשמל שלך, ואפילו תקציב לצרכי האנרגיה שלך.

הפקת אנרגיה מפאנלים סולאריים תלויה במספר גורמים, כולל מזג האוויר וזווית השמש. באופן כללי, ימי קיץ חמים יביאו לתפוקת אנרגיה נמוכה יותר, בעוד שימי חורף קרירים יותר יגדילו את תפוקת השיא של הפאנלים שלכם. חשוב גם לקחת בחשבון את כמות האנרגיה הדרושה בעונות הכתפיים מכיוון שהימים קצרים יותר, ופחות אור שמש זמין בחודשים אלו.

מחיר

עלות התקנת פאנל סולארי יכולה להשתנות מאוד. אתה יכול לצפות להוציא בין $2,200 למעל $20,000 עבור פאנלים בלבד, והמחיר הזה עשוי לעלות אם תצטרך לרכוש רכיבים נוספים. העלות הסופית תהיה תלויה במספר גורמים, כולל גודל המערכת, אפשרויות הרכיבים, התצורה, עלויות העבודה בהתקנה וכל זיכוי מס או תמריצים זמינים.

על מנת לקבל את המחיר הטוב ביותר עבור פאנל סולארי, כדאי לקבל מספר הצעות מחיר. אתה יכול גם לשקול לקנות פאנלים מתוצרת מקומית או מיצרן בחו"ל. בעוד שהצעת המחיר הנמוכה ביותר עשויה להיות מפתה, זה יכול גם אומר שהחברה חותכת פינות. זה גם חכם לשאול על איכות החומרים והעבודה.

גורם נוסף שישפיע על מחירו של פאנל סולארי הוא מקום מגוריכם. בעוד שפאנלים סולאריים פועלים ברוב אזורי ארצות הברית, תצטרך אור שמש ישיר כדי לייצר חשמל. פאנלים סולאריים יכולים לעלות יותר באזורים עם מחירי חשמל גבוהים. כדאי גם לשקול את כמות תמריצי המס וכמה זמן אור השמש נמצא באזור שלך.

בעוד שעלות מערכת פאנלים סולאריים למערכת מגורים יכולה להשתנות מאוד, ההערכה היא שהעלות הממוצעת תהיה בין 15,000 ל-25,000 דולר בשנת 2022. עלות הפאנלים הסולאריים הולכת ופוחתת ככל שהטכנולוגיה הסולארית ממשיכה להתפתח, ועוד חברות נכנסים לעסקי ייצור השמש. גורמים אלו הופכים את הזמן הנכון להשקעה באנרגיה סולארית.

הדרך הטובה ביותר לבחור פאנל סולארי היא להשוות בין כמה שיותר מותגים. ישנם סוגי פאנלים סולאריים רבים ושונים, ורוב המותגים מציעים אפשרויות מימון. על ידי כך, אתה תבטיח שאתה מקבל את המוצר הטוב ביותר האפשרי.

.

.

5/5 - (1 vote)

תוכן

On Key

תוכן קשור

איכות האוויר ואנרגיה ירוקה

זיהום אוויר אינו בעיה רחוקה – הוא מקיף אותנו ומהווה איום מתמשך לבריאותנו ולסביבה. המזהמים העיקריים שפוגעים באיכות האוויר שאנו נושמים כוללים: נתון מרכזי: ארגון

דילוג לתוכן